ΦΟΡΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΔΙΕΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΝΟΜΙΚΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ
Μάρτιος 2015
Επιστολή
προς την Εφορία Αρχαιοτήτων Δυτικής Αττικής, Πειραιώς και Νήσων για πληροφορίες
σχετικά με την επίδραση των εκτελούμενων έργων επέκτασης γραμμής Τραμ-Τραίνου
στον Πειραιά στα αρχαία της πόλης και ερωτήματα σχετικά με τα
αρχαιολογικά ευρήματα που έχουν βρεθεί στους χώρους των εργοταξίων μέχρι
σήμερα, αν έχει γίνει εκτίμηση της σημασίας τους και της μελλοντικής τύχης
τους. Από την απάντηση που ελήφθη (Απρίλιος 2015) προκύπτει ότι ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΛΗΦΘΕΙ
ΚΑΝΕΝΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ των αρχαίων και πως ό,τι αρχαία έχουν βρεθεί
(χωρίς εξειδίκευση) απλώς καταγράφονται, φωτογραφίζονται και καταχώνονται εκ
νέου χωρίς να γίνει εκτίμηση της σπουδαιότητάς τους ή του ενδεδειγμένου τρόπου
προστασίας τους.
Επιστολή
προς την ΟΣΥ Α.Ε. (πρώην ΟΑΣΑ) για να ζητηθούν πληροφορίες σχετικά με ποιές
γραμμές οδικών συγκοινωνιών (Λεωφορεία – Τρόλεϊ) θα καταργηθούν ή θα
τροποποιηθούν και να χορηγηθούν αντίγραφα της συγκοινωνιακής μελέτης επί
της οποίας ελήφθησαν οι αποφάσεις για την τροποποίηση ή κατάργηση των
συγκοινωνιακών γραμμών στον Πειραιά. Μέχρι σήμερα δεν έχει ληφθεί απάντηση.
Προσφυγή
στον Γενικό Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής με αίτημα να ακυρωθεί η
απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου που ενέκρινε την εγκατάσταση του Υποσταθμού
Έλξης του Τραμ-Τραίνου στην πλατεία Ωρολογίου στον Πειραιά (μπροστά από την
Αγία Τριάδα και τον Τινάνειο Κήπο). Εξετάζεται.
Υποβολή
αναφοράς 89 πολιτών στο Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά σχετικά με τις σοβαρές
παραβιάσεις της νομοθεσίας (ιδίως για την προστασία των αρχαιοτήτων), καθώς και
της ίδιας της σύμβασης εκτέλεσης του έργου (καθυστέρηση έργων, καταστροφή
πεζοδρομίων και μη ανάπλασή τους, ελλείψεις στην προστασία του περιβάλλοντος
κ.λπ.). Με αφορμή τα νομικά κυρίως ζητήματα που τίθενται σε αυτήν, ζητείται να
συζητηθεί εκ νέου το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο, να ακυρωθεί το μνημόνιο
συνεργασίας με την Αττικό Μετρό και να ζητήσει ο Δήμος Πειραιά αποζημιώσεις από
τους εργολάβους για την μη συμμόρφωσή τους με τους όρους της σύμβασης.
Υποβολή
στο Συμβούλιο της Επικρατείας πρόσθετων λόγων (πέραν αυτών που έχουν προβληθεί
από το 2008 προς εξέταση με την αίτηση ακυρώσεως που έχει κατατεθεί στο
Δικαστήριο αυτό) για τους οποίους το έργο της επέκτασης του Τραμ-Τραίνου στον
Πειραιά θα πρέπει να ακυρωθεί. Η εκδίκαση (μετά από συνεχείς αναβολές) είναι
προγραμματισμένη πλέον για τις 6.5.2015.
Υποβολή
επείγουσας μηνυτήριας αναφοράς κατά των εργολάβων για την εκτέλεση έργων
εγκατάστασης του Υποσταθμού Έλξης του Τραμ-Τραίνου στην πλατεία Ωρολογίου χωρίς
νόμιμη οικοδομική άδεια. Εκλήθησαν από την Αστυνομία για να προσκομίσουν τα
όποια έγγραφα που διαθέτουν, τα οποία τώρα εξετάζονται από την Εισαγγελία
Πειραιά αν είναι επαρκή. Οι εργασίες στην Πλατεία Ωρολογίου έχουν διακοπεί προς
το παρόν.
Υποβολή
επείγουσας αναφοράς προς την Πολεοδομία Πειραιά κατά των εργολάβων για την
εκτέλεση έργων εγκατάστασης του Υποσταθμού Έλξης του Τραμ-Τραίνου στην πλατεία
Ωρολογίου χωρίς νόμιμη οικοδομική άδεια.
Επείγον
αίτημα-αναφορά προς το Υπουργείο Πολιτισμού για την άμεση λήψη ουσιαστικών
μέτρων προστασίας των αρχαιοτήτων και την διακοπή των εργασιών του Τραμ-Τραίνου
μέχρι να γίνει πραγματική και εις ουσιαστική εκτίμηση της επίδρασης του έργου
στις αρχαιότητες του Πειραιά. Σε διαφορετική περίπτωση θα υποβληθούν μηνυτήριες
αναφορές κατά των αρμοδίων που δεν εκτελούν τα καθήκοντα που τους έχουν
ανατεθεί από την Πολιτεία.
Αναφορά
προς την Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων, την Περιφέρεια Αττικής (Ενότητα
Πειραιά) και τον Δήμο Πειραιά για την κακή κατάσταση στην οποία βρίσκεται η
γέφυρα της Γρηγορίου Λαμπράκη (κατασκευής 1966-8), η οποία δεν έχει συντηρηθεί
από πολλών ετών και παρουσιάζεται σε πολύ κακή κατάσταση που πιθανόν να την
καθιστά επικίνδυνη. Επισήμανση ότι είναι αμφίβολο αν μπορεί αυτή η γέφυρα να
αντέξει το βάρος 64 τόνων του Τραμ-Τραίνου συν το βάρος από τις μόνιμες
εγκαταστάσεις λειτουργίας του (Σιδηροκολώνες, καλώδια κ.λπ.). Ζητούνται
πληροφορίες για τα μέτρα που έχουν ληφθεί προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η
γέφυρα θα είναι ασφαλής για τη χρησιμοποίησή της από το ΤΡΑΜ- ΤΡΑΙΝΟ και
ταυτόχρονα από τα άλλα μεταφορικά μέσα και αντίγραφο του φακέλου
κατασκευής της γέφυρας.
Αναφορά στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας για τις παρανομίες
την εκτέλεση του έργου και αίτηση για την παρέμβασή του ως τεχνικού συμβούλου
σε σχέση με τις καταγγελίες μας.